Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Otkrivenje Jovanino

Komentari (57) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 20 decembar 2009 19:08
Steva Nadrljanski
Svebalkansko prvenstvo u ronjenju po plićaku dostiže do sve većih dubina, pazte da se ne udavite, dragi gledaoci i gledateljke, a naročito vi, draga deco... Kud god da krenete, stići ćete u Hag.
Preporuke:
0
0
2 nedelja, 20 decembar 2009 19:11
Siniša
Za razliku od veoma interesantnog i jasnog teksta Jovane Papan, jako mi je teško da pohvatam sta je svojim tekstom htio da kaže Andrej Nikolaidis, osim sto je želio, valjda, da iskritikuje autoricu.
Preporuke:
0
0
3 nedelja, 20 decembar 2009 19:16
Sidarta
?!
Preporuke:
0
0
4 nedelja, 20 decembar 2009 19:24
posmatrac sa strane
Ovaj tip je, nazalost, u pravu...Kao vas dobronamerni citalac savetujem vam da se cuvate od ovakvih tekstova, poput teksta autorice koji se kritikuje...Nije to nivo a ni ideologija NSPM, vise lici da je za neke ultra-desnicarske i ne bas naucne sajtove...Pozdrav i svako dobro.
Preporuke:
0
0
5 nedelja, 20 decembar 2009 19:30
Vladimir Pavićević
Lijepo je vidjeti da i Dukljani čitaju "NSPM" - valjda im prešlo od "drugosrbijanaca".
A ima i Srba koji čitaju "Art Vijesti" pa znaju da je gospodin Nikolaidis jednom napisao kako je, vjerovatno kao depresivni tinejdžer, često razmišljao o samoubistvu, što samo po sebi nije strašno - adolescencija je burno doba. Ali, to što i onda kad je, već prilično zreo,i dalje mislio da je samoubistvo elegantan način za napuštanje svijeta nekako ga, bar što se mene tiče, diskvalifikuje da govori o vaspitanju.
Mada, on samog sebe nije poslušao.
I nadam se da nikad i neće biti "elegantan".
Preporuke:
0
0
6 nedelja, 20 decembar 2009 19:33
ndm
Jovanin članak sam propustio, primetio sam da ona voli da piše o životu na zapadu iako ga čini mi se poznaje samo iz žutih novina. Zlostavljanje roditelja od trogodišnje dece!?
Zato sam pažljivo, koliko sam mogao, čitao kritiku i nadao se, ne znam više ni sam čemu. Na trećini teksta sam morao da se vratim na početak da vidim u kojim je novinama ovo smeće objavljeno. Nema iznenađenja, pa sam sebe onda naterao na drugu i najtežu trećinu, da bi treća bila savim laka. Naime, kritika je postala urnebesna komedija, nešto poput "Kako sam prevazišao strah i zavoleo bombu" - drugosrbijanska verzija.
Preporuke:
0
0
7 nedelja, 20 decembar 2009 19:36
Mladi DŽedaj
He, he, Jovana je pogodila u centar, društvo se danas preterano petlja u vaspitavanje dece, a posle se žali kako su deca mala sebična i nasilna čudovišta, pa su im još onda razvlašćeni roditelji i učitelji krivi za to...

Mladi (drugo)crnogorski autor je iskrivljeno (na momente i zlonamerno) interpretirao Jovanin tekst, ne brani Jovana nasilje nad decom, nego ukazuje na loše strane povlađivanja deci, i pokazuje kako to dovodi do stvaranja budućih kretena.

Uzgred, setih se onog starog vica, kad Crnogorac priča kako ga je iznervirao otac, pa je hteo da ga udari, međutim, "...đe na oca rukom, al` zato kad sam ga dokačio nogom!".

Inače, pogledao sam ovaj tekst i u originalu, i komentari na sajtu su me neprijatno iznenadili - sve same lične diskvalifikacije, čak i uvrede, na račun Jovane Papan. To je možda dobar pokazatelj koliko je Jovanin tekst dotakao osinjak.

Zato bih poručio g. Andreju: šutirajte vi svoga oca do mile volje, da slučajno ne pomisli da je autoritet, puštajte neka vas vaše dete bije, neka bude skroz nesputano, ali ja ću i dalje poštovati svoga oca, i vaspitavati svoje dete na tradicionalan način!
Preporuke:
0
0
8 nedelja, 20 decembar 2009 19:52
dzingis ban
Krajnje plitka i neozbiljna analiza, ako se ovo uopste moze nazvati analizom.
Preporuke:
0
0
9 nedelja, 20 decembar 2009 19:54
Ala
Eklatantan nedostatak duhovitosti a muka od zle namere doticnog Nikolaidisa.Ne mora on da se bavi pedagogijom,pedagoskom psihologijom da bi poslednjih dvadeset godina parelelno s porastom agresije u medijima i drustvu,povecanjem broja razvoda,tezoj ekonomskoj situaciji od Vankuvera do Vladivostoka,uocio i pratio razvoj i agresije medju decom.
Ekipe naucnika sirom sveta to ozbiljno prate a svoja istrazivanja objavljuju na strucnim sajtovima ili u casopisima.
Jovana ,pametno,cesto obradi i zivotne teme koje su nus-proizvod politike i politika(policy@policies).Jer to i jeste svrha globalnog ,regionalnog ili ma kog upravljanja:dobrobit za stanovnistvo.
Ne mora se ziveti u inostranstvu,cesto se s brega dalje vidi....Pogotovu u eri ovakvih komunikacija.Dovoljno je znati jezike i poznavati materiju.A to Jovana zna i zato je citamo.
G.Nikolaidis nema ni pitkost njene ideje,ni britkost uma,niti konciznost recenice.
On se trudi,trudi...
Nice try....
Preporuke:
0
0
10 nedelja, 20 decembar 2009 19:58
Enes
Ja,koliko mu je trebalo da otpise-vec smo zaboravili na taj tekst.
Kojima "nama su zabranjivali?Mi s :"vama" kojima je to zabranjivano,veze nemamo.
A zlo koje cinite ili ste cinili,kako braca Hrvati kazu"bude vam se vratilo".
Porca malizia!
Preporuke:
0
0
11 nedelja, 20 decembar 2009 20:39
paja patak
"E-novine", e, novine! Govorili su naši stari da hartija trpi sve, ali ovoga bi teško. Zato, na njihovu sreću, postoje internet sajtovi, jer ti trpe čak i takve. Zato nije loše povremeno i njih videti na NSPM-u, prosto kao neku vrstu kalibrisanja gde je dno dna, pa ne ići ispod toga, čak i kada bi se htelo.
Preporuke:
0
0
12 nedelja, 20 decembar 2009 20:46
Ljubiša
Poruka Jovane Papan mi je bila jasna.
Ali meni, a koliko vidim i drugima ovde, vrlo je nejasno šta je A. Nikolaidis hteo da kaže. Pošto mi je suština teksta A. Nikolaidisa ostala sporna, uporedio sam ponavljanje nekih reči u oba teksta kako bih sebi to razjasnio.
I znate šta, ovaj tekst uopšte nije polemika sa Jovanom Papan.
Evo kratke statistike sadržaja.
Sledeće reči se javljaju u oba teskte u sledećem broj:

CRKVA - Nikoladis 4 puta, Papan 0 puta
HRIŠĆANSTVO - Nikoladis 3 puta, Papan 0 puta
HRIST - Nikoladis 1 put, Papan 0 puta
citat iz Biblije - Nikoladis 1 put, Papan 0 puta
POP (u smislu sveštenik)-Nikoladis 1 put, Papan 0 puta
AUTORITET - Nikoladis 19 puta, Papan 2 puta

Ovaj tekst je direktan napad na hrišćanstvo i Crkvu.
Ne znam da li će ovaj komentar pročitati onaj koji daje platu A. Nikolaidisu, ali po mom mišljenju, za ovaj tekst je nije zaslužio.
Preporuke:
0
0
13 nedelja, 20 decembar 2009 20:48
Simic Manojlo
Ovo "lako perce", najbolja je demonstracija
neunistivosti sarajevske, mahalske, titoisticke,
srbozderske skole misljenja.
Da ih svezane, bacite sa 16-og sprata zgrade na
Dobrinji, sto su radili njegovi sticenici, hrabri
borci, protiv "agresije" i "genocida", uz sveopstu
podrsku komsiluka, sa prozora i balkona, opet bi se
docekali na noge, i nastavili da pisu o srpskom
"fasizmu". Pomislim, da je "lako perce", citalo
smijesnu "analizu", velikog americkog "analiticara", Roberta D. Kaplana, koji
kaze, da je Taras Buljba, svojim grubim pravoslavnim odgojem svojih sinova ,stvorio
preduslove, za kasniju pojavu Djugasvilija.
Ali, nije "lako perce". Ono to samo nagadja.
Najbolje, od svih observacija o odnosu roditelja i
djece, ponudila je upravo Srpska Pravoslavna Crkva:
"Sine moj, ne odbacuj nauke Gospodnje", Solomon,
Pr 3, 11. I : " Ne pustajte decu u zivotno nadmetanje, bez saveta i pouke. Trudite se da izaberete najmudrije i najpostojanije.
Ne zaboravite : sve mudrosti i sva nauka po coveku-
za vremena su. Samo je Gospodnja nauka vecna.
Ako propustite priliku da svojoj deci ostavite u
nasledje dar vere, nicim je nece moci nadoknaditi.
Bicete odgovorni za njihovo duhovno siromastvo."
Pouke SPC, primijenjene u praksi, iskljucuju bilo
kakvu potrebu za primjenom sile.
Mozda jos nisu svi najbolji medju nama u Haagu,
ali jesu svi najgori medju njima, na slobodi.
P.S.: Ovo je trebalo je da ostane tamo gdje je i
niklo : u E-novinama.
Preporuke:
0
0
14 nedelja, 20 decembar 2009 21:15
walter
Nespretno, al standardno loše!
Preporuke:
0
0
15 nedelja, 20 decembar 2009 22:16
Ignjatije
Ovi drugosrbijanci me uvek razočaraju. Ja često čitam njihove tekstove nadajući se nekom dobrom argumentu koga možda nisam imao u vidu, kako bih nešto naučio, ali ništa...

Ponovo tekst bez ikakve saznajne vrednosti. Nema argumenata. Jedino sve kipi od mržnje prema drugačijem mišljenju, i reči iz kojih zrači podsmeh. Da sam malo više sujetan, možda bih se prikačio na to ponižavanje drugog. Uzgleda da to kod mnogih prolazi.
Preporuke:
0
0
16 nedelja, 20 decembar 2009 22:31
Srle
Da li je to onaj Crnogorac grckog porijkle koji je na svaki nacin pokusao da vrijedja Kusturicu i izgubio na sudu?
Preporuke:
0
0
17 nedelja, 20 decembar 2009 22:47
brm
samo vam je ovaj netalentovani skriboman falio
za njega je čak i bogoljub njegoš
Preporuke:
0
0
18 nedelja, 20 decembar 2009 23:01
Mihailo
Izvrtanje smisla do bukvalističke krajnosti. Tekst je na vrlo niskom nivou u svakom pogledu, počev od stila, preko prepoznatljivih crta mentaliteta koje utiču na autora, do zlonamernosti kakvoj nije mesto u intelektualnim raspravama.
Preporuke:
0
0
19 ponedeljak, 21 decembar 2009 01:09
gorštak
Kakva gomila besmislica od ovog Nikolaidisa. Kakva hristofobija zrači iz njegovih rečenica, čak i kada za nju nema nikakvog konkretnog povoda (Otkrivenje Jovanino - glupe li i rogobatne ironije). To samo razotkriva koliko su e-prvoborci opterećeni željom da se pošto-poto razračunaju sa hrišćanstvom, crkvom i tradicionalnim moralom, bez obzira na povod. Da li ti ljudi razmišljaju o bilo čemu drugom osim kako da napakoste ljudima sa ovih prostora i svemu do čega drže?! Da li nekad pojedu jabuku ili pogledaju u sunčan dan, a da im se ne javi zla misao o sunarodnicima, njihovoj veri i drugim vrednostima?
Preporuke:
0
0
20 ponedeljak, 21 decembar 2009 01:27
Bojan
Meni se cini da autor pokusava da skrene Jovaninu paznju na sebe...
Preporuke:
0
0
21 ponedeljak, 21 decembar 2009 02:35
BB jedan
Tekst Jovane Papan je napisan ekavštinom pa je Nikolaidis bio dužan da ga tako i citira. Toliko o formi. Što se tiče sadržaja, on nije vredan komentara.
Preporuke:
0
0
22 ponedeljak, 21 decembar 2009 02:37
Lucius Vorenus
Ako je taj članak zbog koga su se Nikolaidis i Kusturica sudili bio nalik ovom, nije nikakvo čudo što je Nikolaidis izgubio spor. Ovo je mogao da napiše jedino neko ko je krajnje zlonameran, i željan da okleveta Jovanu Papan po svaku cenu, pa i da se javno bruka. Da od jednog traktata o savremenom roditeljstvu dotera do besmislica o "zovu za batinom", klanju komšija, silovanju komšinica i prebijanju supružnica može samo neko u čijoj se glavi neprestano gnezde takve stvari.

Inače, autor nije uspeo ni naslov da napiše kako treba, jer se kaže Otkrovenje, a ne Otkrivenje. Mada, ne sumnjam da bi on to svoje neznanje pravdao tvrdnjom da je pisao na maternjem/crnogorskom/dukljanskom (nepotrebno precrtati) "jeziku".
Preporuke:
0
0
23 ponedeljak, 21 decembar 2009 06:48
Andrej, pali!
Andrej, Andrej - nista ti nisi razumeo! Ne pledira Jovana za batinanje, za nasilje nad decom, ona govori o sve rasirenijem nasilju dece nad roditeljima! I ne iznosi ona to kao vlastito otkrice, ona navodi rezultate psiho-socioloskih istrazivanja. Uzgred, kad si toliki "protivnik" (balkanskog) nasilja, otkud ti (tipicno balkanska) sklonost ka verbalnom nasilju? Ta sklonost se najruznije pokazuje u primitivnom, krajnje nedzentlmenskom odnosenju prema Jovani, koja je mlada i umna dama, i zasluzuje svaki respekt! Ali, Nikolaidis je "slavu" i stekao time sto nikad respekt nije umeo pokazati! Njegov tekst ni decu ne moze zavarati - mada se on, kao, zalaze za njihova prava, on se decom samo sluzi da bi "raspalio" po jednom umerenom sajtu, po jednoj ozbiljnoj autorici, koja nas upoznaje sa problemom koji polako ulazi i u nase domove. A nasilja sto se tice - deca i omladina se mogu uciti nasilnosti i tako sto citaju tekstove Andreja Nikolaidisa!
Preporuke:
0
0
24 ponedeljak, 21 decembar 2009 07:15
Podmetanje kao metod
Ne bih zeleo porediti sajtove E-novina i NSPM, vec i zbog toga sto aktivisti E-novina sipaju mrznju, uz ubedjenje da su najpametniji i najplemenitiji(?!), dok se na sajtu NSPM pokusava razumeti problem u otvorenoj diskusiji. Ipak, moram navesti jednu reakciju iz E-novina, na Nikolaidisov tekst o Jovaninom tekstu. Dakle, izvesna "Vlasta" pise sledece: "Ja nisam cula za ovu novinarku ali sam prilicno sigurna u to koji su njeni stavovi prema Jevrejima, zenama, ateistima, gej populaciji, drugim veroispovestima, drugim nacijama, itd itd itd. Dosadno i opasno, koja kombinacija..." Eto vam ga sad! Sta je to "dosadno i opasno", Vlasta? To sto su po Vasem uzvisenom misljenju "njeni (Jovanini) stavovi"? Ili ce pre biti da je i opasno i nepojamno to Vase podmetanje! Onima koji Vam se ne svidjaju - Vi "stavljate" u glavu misli koje oni nikad nisu imali, ali Vi, eto, znate bolje i od njih samih sta oni misle! Znate, jer Vi pripadate visoj ljudskoj vrsti - citaocima i komentatorima E-novina!
Napomena: Siguran sam, Vlasta, da cete ovo procitati, makar i krisom. Jer ste sitan, mali, sujetni duh, koji voli znati sta o njemu drugi misle i kazu. Pa makar, po pravdi, bilo i negativno. Vlasta, stanite, pobogu, dok niste posve ugrozili svoj ljudski razvoj! Poradite na sebi, umesto da projicirate druge po vlastitim, naopakim zamislima!
Preporuke:
0
0
25 ponedeljak, 21 decembar 2009 09:20
ludi skretničar
Neuspeo pokušaj da se bude duhovit.
Preporuke:
0
0
26 ponedeljak, 21 decembar 2009 09:49
bokelj
Ovog mi znamo iz montenegra, iz ove DRUGE Crne Gore, koja nije naša, a ne može ni bit kad je ovakvi predstavljaju!Samo kako nađoste hrabrosti da ovo predstavljate na NSPM,da nas maltretirate mada to nismo zaslužili!Zar je to zaista vrijedno ili hoćete da nam prikažete paralelno IDEOLOGE DRUGE Crne Gore i Srbije?Dobro su pojedini primjetili da ON ima problema sa Hrišćanstvom i sa Hristovom crkvom a naročito sa Pravoslavljem!
Preporuke:
0
0
27 ponedeljak, 21 decembar 2009 10:56
Nena
Ako se neko već drzne da citira Sveto pismo u svrhu sopstvenog nadrifilozofiranja ili da bi pokazao ,,poznavanje" tematike, onda se treba potruditi da iščita tekst do kraja ili se barem malo zamisli nad pročitanim. Autor citira reči našeg Gospoda o razdvajanju roditelja i dece, brata od sestre itd. shvatajuči ih doslovno,što govori o njegovom diletantizmu. Hristos to govori u kontekstu dolaska nove reči, nove vere jer je znao da će se ljudi sporiti i razilaziti oko pitanja njegove ličnosti i njegove propovedi.Ovaj nesrećnik to shvata kao priču o porodici a ako je imao nameru da bude ironičan, utoliko gore, jer niti su svi upoznati sa Evanđeljima niti će razumeti ono u šta nisu upućeni.Njegov nemušti odgovor na tekst J.Papan je pokušaj da se po hiljaditi put ospori uloga autoriteta u društvu, odn. da se ta priča prekomponuje pa da nam autotritet više ne bude Patrijarh i njegove reči već, Bože oprosti, T.Pančić ili ,,dve prepodobne Cece" i njima slični sa njihovim ,,nju ejdž" pisanijama.
Preporuke:
0
0
28 ponedeljak, 21 decembar 2009 12:07
Dag
Odličan čas neoimperijalne pedagogije i ljudskopravaške andragogije. Inovativna je ali prevaziđena jedino teza o pretnji silom radi odvraćanja. To je hladnoratovska teza (druga polovina dvadesetog veka) koja se odnosi na ravnopravne protivnike. Deca i roditelji to još uvek nisu, možda će biti u nastupajućoj postdemokratiji.

Opsednutost nasiljem ovde prelazi u otvorenu propaganda nasilja na koje se odgovara nasiljem u različitim derivacijama - ideološkim (neoliberalnim), bombaškim (humanitarnim i terorističkim), gerilskim (NVO) i sistematskim (medijskim). Naravno, isključivo kao propaganda nasilja moćnih koji tim nasiljem štite od nasilja one nemoćne. Svako se češe tamo gde ga svrbi.

Lepo zamišljeno, ali su premise slabe i u ovom članku sasvim očigledne - to je samo stara revolucionarna borba protiv tradicije, morala i religije, svuda i svakim povodom, a sve u ime novog i ružičastijeg internacionalizma.
Preporuke:
0
0
29 ponedeljak, 21 decembar 2009 12:38
goran01
Citat:"Ista je stvar sa autoritarnim, nasilnim roditeljem: dok postoji kao prijetnja, njegova odmazda nad pobunjenim djetetom doima se strašnom. Kada roditelj doista izvrši odmazdu, kada prijetnja postane tek banalno nasilje, autoritet je trajno narušen......"
Ocigledno se sam autor kritike bori sa autoritarnim ocem(crnogorske nacije-Milom) u samome sebi jer je za njega psihicka pretnja opravdani nacin vaspitanja deteta i nacin kako da autoritet ostane neumanjen.Dakle ako se ne pribegava sili vec samo pretnjama silom onda autoritet ostaje neprikosnoven ali ako se ta pretnja sprovede u delo onda je u pitanju nedostatak autoriteta.
Da li vas ovaj obrazac ponasanja ne podseca na rezim koji upravlja Crnom gorom i crnogorcima-zar ovo nije upravo Milov recept dugotrajne vlasti koji sprovodi u Crnoj gori?Mislim da su ljudi poput ovog mladica potpuno zbunjeni sa rastrzanim sistemom vrednosti kao i osecajem za samopostovanje.U Crnoj gori je danas normalno zastrasivati kako bi bio i opstao kao autoritet u drustvu,u kolektivu,u komsiluku u porodici...ocigledno da strah i neizvesnost u Crnoj gori predstavljaju kulturni obrazac ponasanja.Ako nekoga volis onda mu se nametni kao autoritet a to ces uraditi tako sto ces mu pretiti ali neces tu pretnju izvrsavati u delo-pusti ga neka je ocekujuje svaki dan,tako ce njegove/njene misli biti duze vremena fokusirane na tebe ,a onaj ko o tebi svakodnevno misli ocekujuci tvoju akciju/reakciju znaci da mu je stalo.
Preporuke:
0
0
30 ponedeljak, 21 decembar 2009 13:28
thinking maize
Ne bih baš da trošim "pero" na "g-dina" Nikolaidisa
samo bih pomenuo DVE STVARI. PRVA: kada već "g-din"
parafrazira Otkrovenje Jovanovo, da ga (Otkrovenje) citiram: "a ja mrzim nauku nikolaita"! Obrazloženje te "mrzosti" potražite u Otkrovenju, a zasniva se na LICEMERJU tih "nikolaita". Toliko! DRUGO: g-đice
Jovana, ne brinite! U lepom ste društvu! Još ne "kapirate"?! Pa ko ono reče: "Tucite decu, ako primetite da liče na Vas!"?! Naravno, besmrtni Duško Radović! Ne brinite Jovana, "doći će i on na red", što bi se razlikovao od P.P. Njegoša, Iva Andrića, Miloša Crnjanskog, Momčila Nastasijevića, Meše Selimovića i drugih "zagovornika etničkog čišćenja"! A Vi ste g-đice Jovana "sumnjivi", jer
"ko tuče decu, sutra će streljati Jevreje!" Tako ide "logika" "drugosrbijanaca"! No, "ne brini se malo stado, ja sam sa Vama u sve dane do Svršetka Vijeka!"
Preporuke:
0
0
31 ponedeljak, 21 decembar 2009 14:07
Vladimir Čeleketić - Zambija
Ovaj članak je jako dobar primer "drugosrbijanskog" rezonovanja. Ako se postavi pitanje hijerarhije u porodici i prava roditelja da vaspitavaju svoju decu prva reakcija je: batine su nasilje i ugrožavaju "dečija prava". Ako se postavi pitanje prava Srba na suverenu srpsku državu ide tirada o "ratnim zločinima".
Ideologija u službi evropska vladajuće kaste ne negira samo postojanje bilo koje tradicionalne vrednosti već ima za cilj potpuno uništenje svakog pojma nacije pa i porodice. Ako dobro pogledamo, celokupan sistem je projektovan za demontažu braka i porodice. Svaki zakon i svaki propis je napravljen tako da iskoristi svaku situaciju za rasturanje braka pod parolom "prava žena" i spreči svako "mešanje" roditelja u vaspitanje sopstvene dece pod parolom "dečijih prava". Potrošačkom carstvu su potrebni ljudi bez identiteta i korena, a ne osobe koje znaju ko su, odakle su i šta su, pa samim tim i šta nisu.
Činjenica da roditelji traže zaštitu od desetogodišnjaka samo govori o totalnom raspadu svake društvene strukture. Društvo koje je došlo dotle neminovno ide u samouništenje. Zamislite lavicu koja beži pred najezdom sopstvenog potomstva! Postoje stvari i zakoni koji su stariji od čoveka. Svaki put kada se čovek okrene protiv njih on se, u stvari, okreće protiv sebe.
Preporuke:
0
0
32 ponedeljak, 21 decembar 2009 14:44
Rajko
Nemojte da brinete zbog pisanja Nikolaidisa. On je nedavno postao sinekurac. Naime, posle dugogodišnjeg pljuvanja po Srbima, počeo je da radi kao savjetnik Ranka Krivokapića, predsjednika Skupštine BRCG, inače najpoznatijeg nacionalšoviniste.
Preporuke:
0
0
33 ponedeljak, 21 decembar 2009 15:52
NIKOLAIDIS FALSIFIKUJE JEVANĐELJE
Gospodine Nikolaidis, citirali ste Jevanđelje po Mateju, 10, 35: „Jer sam došao da rastavim čovjeka od oca njegova i kćer od matere njezine i snahu od svekrve njezine“, tvrdeći da to dokazuje da se Hrist zalagao za nepatrijarhalnu porodicu.

To je teški falsifikat. Citat se, prije svega, odnosi na sukobe očeva i sinova, djece i roditelja, uobičajenih u PAGANSKOJ KULTURI, mitologiji itd... i zalaže se za razdvajanje KLINČA, te borbe između različitih generacija iste porodice, da se zaustavi krvoproliće koje je počelo od Kaina, njegove umišljenosti da je drugi brat očev ljubimac.

Citirali ste i namjerno pogrešno tumačili stih 35, evo vam ga i stih 21
''A predaće brat brata na smrt i otac sina; i ustaće djeca na roditelje i pobiće ih.''.

Da se ne bi pobili, da niko nikoga ne bi predao na smrt, treba razdvojiti sukobljene strane. To je očigledno i jedino valjano tumačenje stiha 35.

Gospodine Nikolaidis, ja pokušavam da imam razumijevanja prema vama, vašim stavovima, koji su i previše lični, natopljeni gorčinom ličnog iskustva, pokušavam da imam razumijevanja, ali ovo polako prerasta u patologiju i potpuno neobjektivno sagledavanje svih stvari.

Nadam se, za vaše dobro, da ste više plaćeni nego uvjereni u ono što pišete.
Preporuke:
0
0
34 ponedeljak, 21 decembar 2009 16:26
goran sydney
Gospodine Celeketicu, englezi bi rekli spot on.
Citav zapadni ideoloski koncept za krajni cilj ima neorobovlasnicko drustvo u kome ce uloga roba biti nesto drugacija nego nam je poznato.
Mnogo toga je vec uradjeno, posebno na zapadu.
Razbijena je porodica(o cemu nam Papanova pise), relativizovana religija koja je osnivanjem hiljada crkava(sekti) dovedena do apsurda, obrazovanje dovedeno do beznadja(ogroman broj srednjoskolaca nepismen bukvalno), fakulteti svedeni na usko specijalizovane ideoloske kurseve( comski interesantan kao psiholog ali zastranio politicki i kao takav neprihvatljiv).
A zasto se sve ovo radi? ZBOG PROFITA.
Pogledaj dom svoj andjele:
Nikad vise prava, a nesretnijeh ljudi. Nikad ovoliko stocije brige o zenama a nesretnijeh zena.
Nikad ovoliko price i brige o deci, a manje ljubavi prema deci.
Nikad ovoliko ljekova a manje zdravlja.
Sve je forma i laz.
Pametni i obrazovani, stedljivi i disciplinovani, hriscanski duhovni su najveci protivnici danasnjeg zapadnog drustva.
Njima trebaju korisni idioti kojima ce se prodavati forma za sustinu iliti surogat, a od njih ce se uzeti sve pa i grobno mesto posle sahrane.
G nikolaidis je u celom ovom projektu just labour.
Preporuke:
0
0
35 ponedeljak, 21 decembar 2009 19:08
Bajagić Dragoslav
Čoveče! Ti ga zaista pretera! Rišelje je tražio samo jednu rečenicu u kojoj bi našao dovoljno ”zločina u pokušaju” i dotičnog pošalje pod giljotinu. Ti poteže sablju dimiskiju koju ti praĐed ote ili ukrade od turčina na spavanju i vitlaš sa njom na sve strane. Nije čudo što si posekao i jezik i prste - ne umeš da barataš sa svijetlim oružjem. Mešaš babe i žabe. Roditelji vaspitaju decu uvek sa željom da im pruže sto je moguće više ljubavi znanja.

Nasrnuo si na čitaoce teksta i one koji su ga objavili na sajtu i pokušavaš da im sve ”objasniš” uz pomoć prostog primera koji, kako ti reče, i budala može da razume. Pokušavaš a ne razumeš da je kabadahija - Amerika do skora uz pomoć ucena, podmićivanja, prevara, ubistava imao moć, političku inicijativu i kontrolu nad novcem. Kabadahija je pokušao da se nametne kao benevolentan, dobroćudan i širokogrud čikica spreman da nas poduči i za ručicu povede...kuda? Kad se deca istrgoše iz njegove šape on poteže batinu koju je celo vreme držao iza leđa. I još se dere na sav glas da su mu motivi plemeniti i nesebični, a ne da su, ne daj bože sebični. Na žalost, među nama ima i previše onih koji mu veruju.

Objasnio si nam šta je ”dobra stara...” al nam ne reče šta je ”bolja nova politika”.

Voleo bih da čujem od tebe gde žive zveri a gde ljudi. Prvi put čujem da postoji i ”banalno nasilje” pa mi i to objasni. Daj mi primer koji i čitaoci - učesnici NSPM mogu razumeti.
Preporuke:
0
0
36 utorak, 22 decembar 2009 00:45
Pijero Đetlić
Ja mišljah da se na dukljanski jezik zbori Velja Britanija?
Preporuke:
0
0
37 utorak, 22 decembar 2009 09:55
Matej
@NIKOLAIDIS FALSIFIKUJE JEVANDJELJE

To je teški falsifikat. Citat se, prije svega, odnosi na sukobe očeva i sinova, djece i roditelja, uobičajenih u PAGANSKOJ KULTURI, mitologiji itd... i zalaže se za razdvajanje KLINČA, te borbe između različitih generacija iste porodice, da se zaustavi krvoproliće koje je počelo od Kaina, njegove umišljenosti da je drugi brat očev ljubimac.


Hahaha, pa jel'vi mislite da smo mi nepismeni? Ili ste vi sami nepismeni? Jevanđelje je savršeno jasno i veli upravo ono što Nikolaidis i tvrdi da veli. Ni pomena o "razdvajanju klinča", "zaustavljanju krvoprolića", ili štagod se vama već pričinilo. Hrist stavlja vernike pred radikalan izbor - ili ja, ili porodica. "I neprijatljei čoveku postaće domaći njegovi". Jasno kao dan. Vera u Hrista dovešće čoveka u sukob sa svim tradicionalnim hijerarhijama i vernostima, uključujući i one porodične, eto to je opštepoznati i krajnje nesporan smisao ovih redova iz Jevanđelja.


34 Ne mislite da sam došao da donesem mir na zemlju; nisam došao da donesem mir nego mač.
35 Jer sam došao da rastavim čoveka od oca njegovog i kćer od matere njezine i snahu od svekrve njezine.
36 I neprijatelji čoveku postaće domaći njegovi.
37 Koji ljubi oca ili mater većma nego mene, nije mene dostojan; i koji ljubi sina ili kćer većma nego mene, nije mene dostojan.
38 I koji ne uzme krst svoj i ne pođe za mnom, nije mene dostojan.
Preporuke:
0
0
38 utorak, 22 decembar 2009 12:01
Jasna Simonović
Mislim da autor nije shvatio tekst Jovane Papan koja je ukazala na kao neko društveno autoimuno oboljenje u kome deca sama protiv sebe primenjujući naučene nasilne metode, bilo iz porodice ili društva, uzimaju na svoja pleća ono što nije prirodno, čak i kada se prirodnim putem desi...
Kad već pominje Vel.Britaniju, svakako da npr. teskoba u kojoj se još nerođena deca npr. upisuju u prestižne škole ostavlja ostalu decu na marginama, ili npr. trijaža dece u ranom dobu (npr. Kina)zaustavlja neku decu koja u startu nisu baš najbolj..A revolt je prirodno stanje deteta, ono se rešava prijemom deteta u svet dece, a ne u svet odraslih...pa još nedoraslih..

Mislim da autor nije razumeo citat iz Biblije na kojji se poziva: „Jer sam došao da rastavim čovjeka od oca njegova i kćer od matere njezine i snahu od svekrve njezine“ (Mat. 10, 35).Naime, sasvim je prirodno da se porodica cepa da bi se održao prirodni identifikacioni, a ne simbiotski način života...Rastavljanje je preduslov sastavljanja... da nije dete bi ostajalo u utrobi, a ne u samostalnom životu...Spoznati svoje mesto nije lako, ali je svakako mnogo lakše ako se spozna mesto drugih ljudi, bilo da su nam bliski ili nisu...
Priča o Kainu i Avelju nije samo priča o identifikovanoj liniji između dobra i zla, već je i priča o samoživom dobru koje se nije podelilo na vreme, o tvrdokornom zlu koje se formiralo možda kao protivuteža da bi dobro opstalo da bude dovoljno jasno, o startu za generacije koje dolaze, o mnogo čemu...tek toliko malo od mene na temu koju učenički ne poznajem...
Preporuke:
0
0
39 utorak, 22 decembar 2009 12:11
gorštak
@Matej

34 Ne mislite da sam došao da donesem mir na zemlju; nisam došao da donesem mir nego mač.
35 Jer sam došao da rastavim čoveka od oca njegovog i kćer od matere njezine i snahu od svekrve njezine.
36 I neprijatelji čoveku postaće domaći njegovi.
37 Koji ljubi oca ili mater većma nego mene, nije mene dostojan; i koji ljubi sina ili kćer većma nego mene, nije mene dostojan.
38 I koji ne uzme krst svoj i ne pođe za mnom, nije mene dostojan.

Znate, Jevanđelje nije manifest komunističke partije ili nekakav pravni akt da bi se njegove rečenice tumačile na banalan pozitivistički ili usko racionalan način. Rečenice koje ste citirali imaju dublji duhovni smisao i njima je Hristos podvukao prvenstvo istinite vere u Boga u odnosu na bilo šta ovozemaljsko. Dakle, ako nas naši bližnji na bilo koji način odvraćaju od vere u Boga, odnosno Hrista kao Sina Božijeg ( što je u pagansko doba zaista postojalo kao problem za Hristove sledbenike, u mnogo većoj meri nego bilo kada kasnije ) tada im se i treba usprotiviti opredeljenjem za Hrista, ali čak ni u tom slučaju ne znači da treba izgubiti poštovanje prema roditeljima i drugim članovima porodice, zaratiti sa njima, vređati ih ili ih se sasvim odreći. Porodica je svetinja, roditelji su svetinja kao i svi naši bližnji ( što je izvor ljubavi i prema sopstvenom poreklu, zavičaju i narodu ), i to je jedan od temelja Hristove nauke. Hristos je na jednom mestu rekao kako nije došao da pokvari zakone ranijih ( starozavetnih ) proroka nego da ih ispuni. A jedan od tih zakona glasi ovako: ''Poštuj oca svojega i mater svoju, da ti dobro bude i da dugo poživiš na zemlji.'' ( peta Božija zapovest ).
Moram da kažem da stavljanjem Hristovih reči u kontekst ideologije ljudskopravaštva, kojom se u ime ''dečijih prava i sloboda'' kod dece podstiču neposlušnost, samovolja, gordost, pa i potpuna razularenost ( kao da je to ono što i Hristos želi od ljudi ) činite veliku sablazan.
Preporuke:
0
0
40 utorak, 22 decembar 2009 15:59
Matej falsifikuje
Gorštak je odlično odgovorio, ja bih samo dodao da Matej misli da u Jevanđelju postoje samo stihovi od 30 do 35.

Lijepo sam citirao stih 21 koji potpuno pobija vaše tumačenje, a vi ste ga ignorisali. Šta bih ja onda trebao da radim sa vama, da se stidim vašeg stida i nepostojanja kulture dijaloga?

Nadam se da ste previdjeli a ne namjerno ignorisali citirani stih.
Preporuke:
0
0
41 utorak, 22 decembar 2009 16:08
Matej
@gorštak

Pa vaše su tumačenje u svemu slaže sa mojim osim, a u svemu razilazi sa tumačenjem koje nudi "NILOAIDIS FALSIFIKUJE JEVANĐELjE": vi se slažete da je Hrist došao da rastavi, a ne "razdvoji klinč", da izazove sukob, a ne "zaustavi krvop%
Preporuke:
0
0
42 utorak, 22 decembar 2009 20:20
Matej
@Matej falsifikuje

Dakle, ajmo sa po redu, onako kako se radi sa razmaženom i ne preterano bistrom decom. Kada Hrist kaže: "Jer sam došao da rastavim čoveka od oca njegovog i kćer od matere njezine i snahu od svekrve njezine." on hoće da kaže da je:

1) došao da razdvoji zavađene, odnosno da spreči sukob ("razdvoji klinč", "spreči krvoproliće" itd.)

2) došao da izazove sukob između najbližih (da donese mač, a ne mir)

Vi ste u svom prvom postu tvrdili (1). Ja sam tvrdio (2). Jevanđelje jasno tvrdi (2) ("I neprijatelji čoveku postaće domaći njegovi."). Gorštak se uključuje u raspravu, šatro na vašoj strani, ali u stvari slažući se sa mojim tumačenjem ("prvenstvo istinite vere u Boga u odnosu na bilo šta ovozemaljsko"). A vi sad tvrdite kako je Gorštakovo tumačenje izvrsno. Pa znate šta, ili je (1), ili je (2), ili je Hristos došao da izazove sukob, ili da ga spreči. Ako je (1), onda ste se složili sa mnom. Ako je (2) - prosto očigledno niste u pravu, ni po mom, ni po gorštakovom, ni po biblijskom.

Dakle, da li je, po citiranim redovima iz Jevađelja, Hristos došao da izazove ili da spreči sukob?
Preporuke:
0
0
43 utorak, 22 decembar 2009 20:37
Matej
@gorštak

Dakle, ako nas naši bližnji na bilo koji način odvraćaju od vere u Boga, odnosno Hrista kao Sina Božijeg ( što je u pagansko doba zaista postojalo kao problem za Hristove sledbenike, u mnogo većoj meri nego bilo kada kasnije ) tada im se i treba usprotiviti opredeljenjem za Hrista, ali čak ni u tom slučaju ne znači da treba izgubiti poštovanje prema roditeljima i drugim članovima porodice, zaratiti sa njima, vređati ih ili ih se sasvim odreći.


O detaljima ovog sukoba sa roditeljima (treba li ih se odreći preko novina, ili samo preko radija, treba li im ići i na rođendane, ili samo na slavu) u Jevanđelju ništa ne piše. Naravno da ih ne treba vređati - po Hristovom učenju, nikoga ne treba vređati. Ali mi sad govorimo o smislu citiranih redova, a taj smisao je jasan - ko sledi Hrista doći će neminovno u sukob sa najbližima i moraće da bira između vernosti porodici i vernosti Hristu, i, ako je uistinu hrišćanin, izabraće Hrista. Zaista, sasvim jednostavno.

Vaše objašnjenje kako se ovi redovi odnose na paganske porodice, jasno, ne pije vodu. Opšte je poznato da je Jevanđelje po Mateju upućeno Jevrejima, odnosno jevrejskim hrišćanima, dakle upravo onima čiji su roditelji i porodica uopšte, sledbenici Starog Zaveta. Vi velite:

Porodica je svetinja, roditelji su svetinja kao i svi naši bližnji ( što je izvor ljubavi i prema sopstvenom poreklu, zavičaju i narodu ), i to je jedan od temelja Hristove nauke.


Ali pritom pogrešno tumačite Hristovu poruku. Za Hrista „bližnji“ nije onaj koji nam je po krvi blizak (pripadnik naše porodice, plemena, naroda), nego svaki čovek. U tom smislu Hristovo učenje jeste radikalno jer propoveda spasenje za sve, a ne samo za pripadnike jevrejskog naroda, kako je to slučaj sa Starim Zavetom. Otud i neminovni sukobi sa porodicom, plemenom, itd, to jest sa svima onima koji slede Stari Zavet, ali ne priznaju Hrista. Uz to, citirani redovi jasno govore protiv stava "porodica je svetinja". Ništa nije svetinja osim Hrista.
Preporuke:
0
0
44 utorak, 22 decembar 2009 21:35
Sarlo Akrobata
Covek je ortodoksni liberalni totalitarista.Mozda je nemoguca ovakva sintagma, ali takav mentalni sklop postoji. Dakle, sve ono sto se ne uklapa u njegovu politicku filozofiju, bez obzira da li ima osnova u stvarnosti, ne priznaje. Dijalog sa takvima je nemoguc kao i sa njegovim istomisljenicima u Srbiji.
Preporuke:
0
0
45 utorak, 22 decembar 2009 23:50
Darko Stanojević
"Matej" je u pravu - citirani deo Biblije, prema mom mišljenju, upravo govori o tome o čemu je naveo u poslednjim postovima. Bez ljutnje.


No, zaboravili ste ovo, oko čega se tema TREBA "vrteti":

Najprije su nam zabranili da koljemo komšije i silujemo im žene, a najbolje među nama poslali u Haag. Onda su nam zabranili da bijemo rođene žene, pa ih sad moramo tući krišom. A dolazi dan kada ni vlastito dijete nećeš smjeti ugaziti... Budućnost izgleda crno, ali bez brige: naša bliska budućnost je spokojno plava. Kao nebo nad azilima za zlostavljane žene, kao modrice na licu djeteta. Dakako, prionite na posao: sve što možeš prebiti danas, ne ostavljaj za sutra. Batinajte djecu, čim prije ih uljudite, vlastitim primjerom potvrdite da je čovjek životinja koja tuče svoju mladunčad.



Sukobili ste se, dobri ljudi, jer Vas je DEMON izazvao svojim pisanijem, svojom kušnjom!

Smirite se, prestanite! Pružili ste mu tačno onu zadovoljštinu koju je i očekivao - sukob, mržnja, zlo.

Jel' Vam je i to poznato iz Biblije? Ili treba citat?

Nisam Bogznakakav hrišćanin, ali VIDIM da se delovi Pisma ostvaruju, ubrzano.

Pozdrav!

P.S: naslov komentara je vešta igra reči, namerena da isprovocira i izazove reakcije, kako i dolikuje sledbeniku "crnog", a tu obavezno ide i "palacavi" jezik.
Preporuke:
0
0
46 sreda, 23 decembar 2009 00:49
gorštak
@Matej

Isticanjem navodnog Hristovog ''radikalizma'' u citiranim rečenicama, vi zajedno sa nesrećnim Nikolaidisom želite da izvedete zaista neprirodan poduhvat - da ''jevanđelski utemeljite'' neoliberalne dogme o ''pravima deteta'' u odnosu na bilo koga i bilo šta, pa čak i roditelje. Deci se na taj način želi poručiti sledeće - budite kakvi god vam se hoće i radite šta vam padne na pamet, jer niko, pa ni roditelji, ne sme u tome da vas ometa ( ni verbalnom opomenom, kamoli telesnom kaznom ), pošto su vaša ''prava'' utemeljena ne samo u osnovnim postavkama modernog društva, nego i u samom Jevanđelju, jer je sam Hristos rekao ''došao sam da rastavim čoveka od oca njegovog i kćer od matere njezine''.
Princip koga se držite u svojim tumačenjima jeste onaj koji Vasilije Rozanov označava kao ili-ili (Vasilije Rozanov: ''Poslednje lišće'). ILI Hristos ILI porodica, žučno tvrdite vi, želeći da na tom mestu zauvek stavite tačku.
Niste, međutim, prvi koga je slepa racionalizacija novozavetnih poruka odvela u zabludu. Nisu li na isti način i katolici došli do ''svete inkvizicije'' spaljajući na lomači za najsitnije ogrešenje o doslovno značenje jevanđelskih reči.
Vera, naime, nije fenomen Razuma već Duha. Razum (racio) ne može drugačije nego da bira između proivrečnosti, opredeljujući se za jednu na potpuno uništenje druge. Duh se ne opredeljuje ( ili-ili ) već miri protvrečnosti ( i-i ), dospevajući na taj način do onih viših, nadracionalnih uvida i saznanja. Pravi smisao Hristovih reči koje ste citirali jedino se i može razumeti iz duha, nikako putem dedukcije i površne semantičke analize.
Na kraju krajeva, uzeste li u obzir da najveći broj ikona prikazuje Hristosa-dete u naručju Bogorodice. Ima li divnije afirmacije svetinje roditeljstva i svetinje sinovstva (kćerinstva)? Ne govori li Hristos stalno o sebi kao SINU Božijem, i SINU Čovečijem? Nađite makar jedno mesto u Jevanđelju gde pokazuje ''radikalan otpor'' prema svojim zemaljskim roditeljima, Josifu i Mariji.
Preporuke:
0
0
47 sreda, 23 decembar 2009 02:51
gorštak
@Matej

Ali pritom pogrešno tumačite Hristovu poruku. Za Hrista „bližnji“ nije onaj koji nam je po krvi blizak (pripadnik naše porodice, plemena, naroda), nego svaki čovek.

Upravo je ova površna filantropija, zapadne hrišćane odvela u katolocizam, protestantizam i druge jeresi, iz kojih su se kasnije razvile humanističke ideologije, dovodeći svet do potpune vrednosne konfuzije. Sve njih, naime, karakteriše lažni univerzalizam, kroz ljubav prema nekakvom ''opštem čoveku'' - apstraktnom biću bez krvi i mesa, usled čega je i sama ta ljubav suštinski nepostojeća i lažna.
Ljubav kao takva moguća je samo prema konkretnim ljudima, a to su upravo pripadnici naše porodice, familije, nacije, dakle realni ''bližnji'' s kojima većina nas provodi čitav svoj život. Naravno da se Hristov pojam bližnjeg u najširem značenju odnosi na bilo kog pripadnika ljudskog roda, ali se do najšireg značenja stiže samo preko užih, a ne njihovim preskakanjem, čak negiranjem. Nema pravo da priča o ''ljubavi prema čovečanstvu'' onaj ko tu ljubav nije konkretno dokazao prema ljudima među kojima se rodio, s kojima je odrastao i prošao zajedničko iskustvo.
Odlika izvornog hrišćanstva (pravoslavlja) jeste duhovni realizam, zato porodicu i naciju ono osveštava i uzdiže u viši duhovni rang. Za razliku od zapadnog humanizma u svim varijantama, koji se ''bori za čovečanstvo'' svom silom se obrušavajući na rod i naciju, dakle realna okruženja gde se ljubav prema čoveku (bližnjem) realno ''vežba'' i potvrđuje.
Svako od nas najviše voli svoju majku, a ne bilo koju majku, svoga brata ili sestru, a ne bilo kog brata ili sestru, svoje dete a ne bilo koje dete. U nevolji se oslanjamo na svoje prijatelje, rođake ili komšije, a ne bilo koje ljude. Na prvenstvima navijamo za svoju reprezentaciju, a ne bilo koju reprezentaciju. Ali se samo kroz te konkretne ljubavi prema konkretnim bližnjima, stiže i do onih na širim planovima.
Preporuke:
0
0
48 sreda, 23 decembar 2009 04:20
Matej
@Darko Stanojević

Zahvaljujem, ne na podršci, nego na iskrenosti i poštenju u raspravi. Nije mi ni bio cilj da branim Nikolaidisa čiji je tekst pa, hm, takav kakav je - svađalački, razbrbljan i lupetav. Jovaninom tekstu (koji je takođe daleko od dobrog) pripisuje sva zla ovog sveta i polemiše sa stvarima kojih u tekstu zaista nema ni u tragovima (zaista, kod Jovane se ni crkva ni religija uopšte, ne pominju, a ratne zločine i slično, da ne pominjem). U najboljem slučaju tekst promašuje sopstvenu metu. U najgoerm predstavlja zlonamerno podmetanje. Ima dakle kod Nikolaidisa puno toga lošeg, ali interpretacija ovog citata to nije.

Elem, bio mi je cilj da ukažem na to da se ne može iskrivljavati značenje opštepoznatih stvari (u ovom slučaju, stihova iz jevanđelja) samo zato što vam se ne sviđa autor koji ih citira, ili namena u koju ih on stavlja. To je sve. Ovo je samo apel za malo više zdravog razuma i elementarne pismenosti i poštenja u raspravi.

@gorštak

Hm, da, kad god vas čovek uhvati u nesuvislosti, vi tvrdite kako je nesuvislost zapravo dobra,jer je i sama vera zapravo nesuvisla, odnosno - iracionalna. Ali to je sušta neistina, i onaj ko tako govori o hrišćanstvu, ne misli mu dobro. Hrišanska vera je PARADOKSALNA, ali nije IRACIONALNA. Pardoksalno je, poput cara Lazara, žrtvovati život i carstvo, ali uzevši da car Lazar veruje da time zadobija nešto mnogo vrednije - život večni i carstvo nebesko, tu nema ničeg IRACIONALNOG. Prihvatiti paradoks vere možda jeste neophodno za jednog hrišćanina, ali jednom kada je taj skok načinjen, jednom kada se Bog prihvati kao činjenica, nema u vernikovom ponašanju baš ničeg IRACIONALNOG. Lazar nije hteo I carstvo zemaljsko I carstvo nebesko, nego samo ovo drugo. Da je hteo i jedno i drugo, ne verujem da bi bio naročito dostojan poštovanja.
Preporuke:
0
0
49 sreda, 23 decembar 2009 04:37
Matej
@gorštak

Princip koga se držite u svojim tumačenjima jeste onaj koji Vasilije Rozanov označava kao ili-ili (Vasilije Rozanov: ''Poslednje lišće'). ILI Hristos ILI porodica, žučno tvrdite vi, želeći da na tom mestu zauvek stavite tačku.


Hm, pa ne bih da vas razočaram, ali ne tvrdim tako ja, nego - Hristos (podsetimo se: "Koji ljubi oca ili mater većma nego mene, nije mene dostojan; i koji ljubi sina ili kćer većma nego mene, nije mene dostojan."). Ali jašta takvim hrišćanim poput vas, rozanovi su uvek draži od Hristosa. Hristos im je, zapravo, vazda na smetnji da u hrišćanstvo upišu šta se njima prohte. A šta im se hoće... pa eto taj ROzanov vam je najbolji primer.

On teško da je ikakav autoritet u tumačenju Biblije, i njegova bi se misao najblaže rečeno mogla nazvati - jeretičkom. U pitanju je tipična fin-de-siecle mešavina spiritizma, misticizma, religije, kvazi-nauke i, naravno, bez toga ne može - anti-semitizma.

Na temu Jevreja:
In 1911 a Jew in Kiev, Mendel Beilis, was put on trial for the murder of a Christian teenager. Beilis was acquitted in 1913, and the civilized world turned away from the Russian tsar and a Government which allowed its court to engage in processes driven by medieval prejudice and superstitions. The trial has since been viewed as the last nail in the coffin of the Romanov dynasty. During the Beilis Affair Rozanov produced a number of articles which he published in a book under the provocative title 'Olfactory and Tactile Attitude of Jews to Blood' (1914). In this book he tried to prove that Beilis was able to murder the boy because he was driven by the power of ancient cells which had existed in Jewish bodies from the times of antiquity when humankind practiced human sacrifice.

Eto, tako vam izgleda ta vrla iracionalnost u praksi.
Preporuke:
0
0
50 sreda, 23 decembar 2009 04:51
Matej
Istini za volju, ROzanov se pred smrt predomislio po pitanju Jevreja, i pokajao za svoje antisemitske tirade, što mu služi na čast. Po pitanju religije, se međutim, po svemu sudeći nije predomislio, a stavovi koje je gajio bili su daleko od pravovernih, ako su uopšte bili hrišćanski:

Although Pavel Florensky tried to ensure that Rozanov accepted Christianity as the only true religion before his death, there is evidence that Rozanov remained true to his views about the ancient religions of Semitic people. Rozanov maintained that in ancient Egypt and Israel people understood the idea of immortality, and till his last days he believed that the mystery of immortality is found not in Christianity, but in ancient religions. He thus wrestled with Christianity even on his deathbed; while lying in a cold unheated room in the monastery of Sergiev Posad in the midst of post-revolutionary devastation, he dreamed of the hot rays of the Egyptian sun which were for him as much a symbol of immortality as they were a symbol of God's — and man's — phallus.


Radikalna tumačenja su dakle vaša. Moja su, naprotiv - vrlo tradicionalna i u skladu sa uobičajenim tumačenjem biblijskog teksta o kome govorimo.

Konačno, velite:
Vera, naime, nije fenomen Razuma već Duha. Razum (racio) ne može drugačije nego da bira između proivrečnosti, opredeljujući se za jednu na potpuno uništenje druge. Duh se ne opredeljuje ( ili-ili ) već miri protvrečnosti ( i-i ), dospevajući na taj način do onih viših, nadracionalnih uvida i saznanja.


Ali to ujedinjavanje protivrečnosti u duhu opet nije Hrist, nego - Hegel. Kod Hrista, stvari su mnogo jasnije i poštenije - ne može se biti malo hrišćanin. Ne može se biti veran i ovome, i onome carstvu. Prevrtljivost te vrste, dolazi tek sa dijalektikom.
Preporuke:
0
0
51 četvrtak, 24 decembar 2009 20:02
Srbin na dobrom putu
Naši preci su govorili da ako dete ili kuče razmaziš - nikad više ni deteta ni kučeta. Siguran sam da su ovo govorili iz ljubavi a ne iz mržnje. Način vaspitanja o kojem Autor piše i za koji se zalaže, dovešće nas da u Novom svetskom poretku (Feudalni kapitalizam) budemo Berači maline i Sakupljači puževa. I na kraju, ali ne i poslednje: na svakoj edukaciji na kojoj sam bio u poslednjih 5 godina, predavači su bili NEOBRAZOVANIJI od polaznika (učenika).
Preporuke:
0
0
52 petak, 25 decembar 2009 00:58
Steva Nadrljanski
Bespotrebno smo se zapetljali oko tumačenja Hristovih reči.

No, ako baš hoćemo, imamo mi u našoj mučeničkoj tradiciji valjano martiriološko tumačenje Hristovih reči o "rastavljanju porodice":

"Hvala, majko, na mlijeku tvome,
al ne hvala na besjedi tvojoj."

Smisao nije ni tako taman niti je zahtev tako rigidan da bismo postavljali izbor "ili-ili". Ako li te najbliži pokušavaju odvratiti od Hrista, izabraćeš Hrista, ali to ne znači da se njih odričeš, daleko bilo. Ko bukvalno uzme Hristove reči o "mržnji" prema ocu, majci itd. zauzima stav pojedinih totalitarnih protestantskih sekti. Tumačenje je stvar sabornog uma Crkve, kojim treba uvek proveravati i sebe samoga i Rozanova itd.
Što se tiče vaspitavanja dece, ne treba otkrivati toplu vodu. Ko baš hoće maksime, eno mu "Premudrosti Solomonove", ima toga dosta. Ili kraj "Knjige propovednikove".
Ne treba sve zapetljavati.
Preporuke:
0
0
53 petak, 25 decembar 2009 13:14
300 + 1
Lose je to, gospodine Nikolaidis. Lose, nejasno i nepotrebno. Ali, kad su u pitanju standardi e-novina (thanks, Walter), Vi ne odustajete. Jos neko vreme, verujem? A onda nazad u mrak iz kog su izvukli i autore e-tekstova i ovakve spisateljske standarde...
Preporuke:
0
0
54 petak, 25 decembar 2009 13:48
Matej
@Srbin na dobrom putu

Naši preci su govorili da ako dete ili kuče razmaziš - nikad više ni deteta ni kučeta. Siguran sam da su ovo govorili iz ljubavi a ne iz mržnje.


Porediti dete sa kučetom...baš ljupko! Uzgred, bilo je kod naših predaka još takvih bisera, evo recimo:
"Prođi se kučke koja ne šteni i žene koja ne rodi", "Na svašta zamahuj, na ženu spuštaj", "Tuci ženu svaki dan, ako ti ne znaš zašto, ona zna", itd.
Naravno, ovo sve iz ljubavi, a ne iz mržnje...

Nisu bili baš divni ti naši preci? Nije li bila baš dirljiva ta njihova ljubav koja slabije tretira kao neposlušne životinje? I nije li jedan Srbin na dobrome putu ako ih u ovome sledi?

@Steva Nadrljanski

Ko bukvalno uzme Hristove reči o "mržnji" prema ocu, majci itd. zauzima stav pojedinih totalitarnih protestantskih sekti.


Hrist nigde ne govori o mržnji prema ocu, majci ili bilo kome, nego o neminovnom sukobu između apsolutne vernosti njemu i porodičnih lojalnosti. Ne znam o kakvim "totalitarnim protestantskim sektama" govorite, a prilično sam siguran da ne znate ni vi.
Preporuke:
0
0
55 subota, 26 decembar 2009 00:35
Steva Nadrljanski

Hrist nigde ne govori o mržnji prema ocu, majci ili bilo kome, nego o neminovnom sukobu između apsolutne vernosti njemu i porodičnih lojalnosti. Ne znam o kakvim "totalitarnim protestantskim sektama" govorite, a prilično sam siguran da ne znate ni vi.


Nisam baš siguran što ste se ovde našli prozvanim, ne vidim da sam rekao nešto što se sasvim sukobljava sa vašim shvatanjem onoga što HristOS govori. A na vašu "priličnu sigurnost" da ne znam šta govorim, mogu odgovoriti opet jevanđelski, pa da se tako gađamo citatima do preksutra, iako tome ovde nije mesto: "Ko zna šta je u čoveku, osim duha čovečijeg, koji je u njemu?" Tj. kako znate da ne znam, itd. itd. itd.

Uostalom, skrenuli smo kud ne treba.
Preporuke:
0
0
56 subota, 26 decembar 2009 01:36
gorštak
@ Matej

Možda ne znate ništa o totalitarnim protestantskim sektama, ali vaš način razmišljanja meni izgleda kao tipično protestantski. Vi ste moj polucitat iz Rozanova uzeli kao povod da jednom zbilja lucidnom hrišćanskom misliocu nakačite ''antisemitizam'', ''iracionalizam'' i druge etikete. To postaje prepoznatljiv, otužan i prilično jeftin manir olake diskvalifikacije čak i najgenijalnijih umova u nekom narodu ( uporediti sa navodnim ''antisemitizmom'' Vladike Nikolaja Velimirovića )
Ne znači, dakle, ako neko kritikuje Jevreje, da je samim tim ''antisemita''. Jevreji su narod kao i svaki drugi, dostupan i pohvali i pokudi. Rozanov ih je kritikovao da su zarazili Evropu buržoaskim načinom života koji je on smatrao neprirodnim i destruktivnim na duže istorijske staze, ali je na drugim mestima Jevreje veličao kao jedine ljude s kojima se na pravi i potpun način može razgovarati o najvažnijim i najosetljivijim pitanjima života i njegovog smisla. U pohvalama je išao dotle da je tvrdio kako bi svet bez Jevreja izgledao kao ''jaje bez žumanceta'' (''Poslednje lišće'').
Što se ostalih vaših navoda tiče, tačno je da je Rozanov koketirao sa nekim paganskim učenjima, naročito egipatskim, ali treba imati u vidu da je on to činio više simbolički, a ne kao nekakav stvarni poklonik paganskih kultova. Primera radi, na ''kult falusa'' pozivao se kao na simbol rađanja, jer je kao svedok trijumfa jalovosti, odumiranja porodice i reprodukcije u opadanju, želeo da probudi svoje sunarodnike, da u njima probudi zamrli eros i podstakne ih na ljubav, brak i rađanje.
Mnogi Rozanovljevi stavovi jesu sporni, ali mnogi su neviđeno lucidni i genijalni. Natprosečni umovi poput njega ipak ne mogu, a da se i nehotice ne ogreše o bilo koji pravilnik. Rozanovu su se i crkveni oci divili zbog jurodivosti, pa su ga posle izvesnog dvoumljenja ipak poštedeli izopštavanja iz crkve.
Preporuke:
0
0
57 subota, 26 decembar 2009 01:57
gorštak
@ Matej

Hm, da, kad god vas čovek uhvati u nesuvislosti, vi tvrdite kako je nesuvislost zapravo dobra,jer je i sama vera zapravo nesuvisla, odnosno - iracionalna


Mada znam da vas ne mogu ubediti, jer ste previše samouvereni u svojim shvatanjima (iako priznajem da imate znanja) ostao sam vam dužan samo još ovo. Dakle sama vera nije ni nesuvisla ni iracionalna, ali jeste nadracionalna. Iracionalnost je nešto što je suprotno racionalnosti. Nadracionalnost ne poriče racionalnost, ali je nadilazi, proširuje, produbljuje, pa na taj način i nju samu uzdiže na viši rang.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner